V pondelokráno sme po chaotickom pobalení všetci nastúpili do autobusu, v ktorom násprivítal náš úžasný Pán šofér. Cesta prešla pomerne rýchlo .Popríchode ku penziónu Sonja sme sa s množstvom batožiny všetci natlačili dochodby, v ktorej sme sa snažili obuť papučky, ktoré do konca týždňa určitenebudeme mať stále obuté všetci. (Prepáčte pani učiteľka Dominiková, že nanich stále zabúdame.) Keď sme sa všetci vybalili, zišli sme sa v tzv.Stravovacom úseku, kde sme si dali obed a po ňom sme prvý krát šli na svah.Počasie nám veľmi neprialo, keďže pri rozcvičke nám začalo pršať. Do štvrtejsme sa rozdelili do skupín(takmer úspešne) a naučili sa ako držať palicealebo ako správne vstať, keď spadneme na svahu. Po tomto prvom namáhavom časestrávenom na svahu sme sa zbalili a odišli späť do penziónu, kde sme si dalivečeru. A keď sme sa spoločne najedli, využili sme čas do večierky hranímhier(karty, šach, biliárd…). O 22:00(čas večierky) sme zatvorili dvere odsvojich izieb a šli spať.Utorkovéráno sme odštartovali čarokrásnym budíčkom od pána učiteľa Lojeka, ktorý námvšetkým spríjemnil deň. Po výdatných raňajkách a precíznej rozcvičke smedoobedie venovali lyžovaniu. Počasie nás vôbec nešetrilo, silný vietorstriedalo intenzívne sneženie v dôsledku čoho museli na chvíľu odstaviť ajvlek. Skupina 1 na čele s pánom učiteľom Britaňákom odolávala silnému vetruna zadnom kopci, kde sa snažili robiť kristíanky teda oblúky na hranách. Skupina2 s pani učiteľkou Srokovou sa nebála adrenalínu a vyskúšali si lyžovanievšade. Skupina 3 sa s pánom učiteľom Lojekom morila rôznymi cvičeniami. Askupine 4, teda úplným nelyžiarom v sprievode s inštruktorom Jaroslavom sapoobede podarilo zalyžovať a zvládnuť vlek bez pádu. Poobede sme makaliďalej, viacerí to už nezvládali ale našťastie nás páni učitelia motivovalivečerným oddychom a jedlom, čo zabralo. Vyčerpaní a hladní sme sa vrátili dopenziónu, osprchovali sme sa a v pokojnom režime spoločných hier, varení apozeraní filmov sme ukončili deň.V stredusme znova všetci vstali o siedmej a o ôsmej sme si užili švédske stoly. Odesiatej sme sa vhodne oblečení vybrali na potulky Vyšnými Ružbachmi, ktorézačali pri sympóziu ( pre vysvetlenie ide o travertínové sochy od rôznychumelcov z krajín ako sú napr. Taliansko či Francúzsko). Pri týchto socháchsme strávili hodinu, počas ktorej prebehli rôzne vojny(guľovačky), v ktorýchsa proti sebe postavili učitelia a žiaci. Po zmierení, si triedy vytvorili svojichsnehuliakov, kde trieda 1.B dokonca využila jednu zo sôch. Potulkypokračovali smerom ku kráteru, ale pred nim sme sa zastavili v miestnejvečierke, ale potom sme sa dostali na dané miesto. Kráter. Ten sme si akosprávni turisti so záujmom obzreli a zdokumentovali sme našu prítomnosť natomto magickom mieste(rovnako ako pri sochách). A samozrejme nemohli smevynechať obhliadku kúpeľov. Koniec našich potulkou nastal, keď sme sa vrátilispäť do penziónu na obed. Všetci sme sa najedli a nastal čas oddychu, ktorýsme všetci trávili rôzne, no hlavne spánkom. Keď tento čas vypršal, spojilisme hlavy dokopy a vymýšľali tieto články. Počas vymýšľania sme niektorívyužili možnosť ísť do soľnej jaskyne, kde sa dá príjemne relaxovať. Štvrtkovéráno bolo podobné ako v utorok. Jediná zmena nastala v počasí. Konečne námprialo a slniečko nám svietilo celý deň. Rozcvičku na svahu sme ozvláštnilisúťažou medzi triedami(podávanie si rukavice v rade a beh z konca radu najeho začiatok) a spoločne sme si precvičili lyžovanie v pluhu a nakonieczastavenie pred prekážkou. Po rozcvičke sme sa dali do skupín a vylepšovalisme svoje zdatnosti v lyžovaní. Po dlhšej prestávke sme sa všetci najedliSvah sme opustili počas záverečnej. Pri návrate do penziónu sme niektoríautobus opustili pretože jedlo a pitie sú základom žitia. No kvôli tomutorozhodnutiu museli ísť do penziónu pešo. Počas čakania na večeru smeoddychovali, hrali spoločenské hry a niektorí prijali návštevu. Piatkovésúťaže na svahu, ktoré všetci zvládli bez ujmy na zdraví sme si užili. Popekne prežitom týždni sme sa šťastní a spokojní vrátili domov. Ďakujeme p.učiteľom za pekný lyžiarsky výcvik. |
Trieda 1.A